Det Kongelige Teater

Én badmintonbane. To ægtepar. Et væld af fjerbolde og følelser!

Det er torsdag. Vi befinder os på en badmintonbane, hvor to ægtepar traditionen tro er mødt op for at dyrke deres venskab og spille badminton sammen. Men som så mange torsdage før er seancen endt i diskussion. Var bolden ude eller inde? Hvem er den retmæssige vinder? Hvad får vi egentlig ud af at spille – og af vores venskab og ægteskab i øvrigt?

Fra at være et frirum, en hyggestund med gode venner, en mulighed for motion og for at gøre noget sammen som mand og kone er badminton-banen i Lærke Sanderhoffs splinternye, tragikomiske drama blevet en arena, der blotter det pinagtige ved mennesket. En arena, hvor vi stædigt kæmper for at opretholde vores værdighed, men hvor vi i virkeligheden mister os selv i kampens hede, alt imens verden omkring os er i brand. I takt med fjerbolden, der rytmisk flyver frem og tilbage over nettet, får følelserne på banen frit løb, og hverdagens kampe udspiller sig side om side med livets store spørgsmål.

I stykket, der er blevet til gennem Det Kongelige Teaters laboratorium for udvikling af ny dansk drama, KGL Dansk, eksperimenterer den prisvindende dramatiker Lærke Sanderhoff og iscenesætter Stine Schrøder Jensen helt lavpraktisk med kunsten at spille badminton på en scene. Men de eksperimenterer også med absurditeten i at lade et så konkret og afgrænset fysisk rum som en badmintonbane danne ramme for store følelser og menneskelige paradokser.

“Mixdouble” er en del af Teaterpakken.
Køb billet til 6 teaterforestillinger – og spar kr. 600. Læs mere under Teaterpakken

Manuskript:
Lærke Sanderhoff

Iscenesætter:
Stine Schrøder Jensen

Scenografi:
Rikke Juellund

Medvirkende:
Esben Dalgaard og Mads Rømer Brolin-Tani fra Skuespillets ensemble og gæsteskuespillerne Christine Exner og Maria Rich

Torsdag 4. april 2019
Store Sal kl. 19.30

Billetpris kr. 245
Særpris for abonnenter og unge under 25 år.

Køb billetter

Teateroptakt kl. 18.00 – 18.30 i Koncertsalen.
Der er fri entré.