‘Stå fast’ stiller sig på skuldrene af psykologiprofessor Svend Brinkmanns gennembrudsbog af samme navn og ser tidsånden dybt i øjnene ved at udfordre kravene til konstant forandring, vi får ørene tudet fulde af.

Bare sig: ‘Nej, gu’ vil jeg ej!’ Ta’ din nej-hat på, fyr din coach og giv fingeren til det evige mantra om omstillingsparathed. Gør i stedet det, du synes, er vigtigt.

Sådan lød hovedpointerne i psykologiprofessor Svend Brinkmanns litterære opgør mod selvhjælpsindustrien med 2014’s udgivelse af ‘Stå fast’. Dem har instruktør Kamilla Wargo Brekling taget med ind på Det Kongelige Teater og skabt en interessant og ikke mindst underholdende forestilling ud fra. Med ‘Stå fast’ forsøger hun at vise publikum, hvordan vi alle kan få meningsløsheden til at give mening, og hvordan vi måske i højere grad end at være ‘omstillingsparate’ burde blive bedre til at hamre bremsen i, stoppe op og reflektere.

Så lad ingen andre end dig selv bestemme, at du vil ind og se ‘Stå fast’, når den kommer til Værket i efteråret og foruden det forrygende manuskript byder på store skuespilspræstationer fra Karen-Lise Mynster, Mads Rømer Brolin-Tani og Stine Schrøder Jensen.

“Stå fast” er en del af Teaterpakken.
Køb billet til 6 teaterforestillinger – og spar kr. 600. Læs mere under Teaterpakken

Mandag 11. november 2019
Store Sal kl. 19.30

Billetpris kr. 245
Særpris for abonnenter og unge under 25 år.

Køb billetter

Teateroptakt kl. 18.00 – 18.30 i Koncertsalen.
Der er fri entré.