******
anmeldelse af Peter Wang/Operaens Venner
“Fremragende sangere i store og små roller. Tak fordi I skåner mig for at sige noget negativt.”
******
anmeldelse af Peter Wang/Operaens Venner
“Fremragende sangere i store og små roller. Tak fordi I skåner mig for at sige noget negativt.”
****
anmeldelse af Christian Skovgaard Hansen/ Ungt sceneblod
“Max Hansen brillierer i nummeret ”Livsnyderen”, hvor hun med en vis power starter ud med en lille en, men hvor hun glidende i stedet viser alkoholismens grimme fjæs, så hun i stedet er på sammenbruddets rand.”
****
anmeldelse af Morten Bukhøj
“Forestillingen swinger jazzet derudaf med nye tekster til kendte standards. Tekster der på elegant vis fletter forestillingens sketches sammen og skaber en form for forløb. ”
anmeldelse af Trine Wøldiche/ iScene
“Morten Bo Koch er skøn som Sallys far. Hans mimik med overdrevne udtryk, som var hans ansigt gjort af gummi, og hans gakkede, næsten tegneserieagtige kropssprog er fuldstændig, som de fleste børn kender fra Thorbjørn Kristoffersens tegninger til Thomas Brunstrøms børnebøger.”
****
anmeldelse af Line Kirsten Søderberg Nikolajsen/Vielskerserier
“Sallys far er en forestilling, der i høj grad bæres frem af humoren, og som lykkes med at engagere sit publikum gennem den. ”
****
anmeldelse af Ulla Strømberg/Kulturkupeen
“Sallys far spilles med fuld kraft af Morten Bo Koch. Han går i t-shirts og fortæller usande historier om sin fattige barndom, hvor han hverken havde sko eller cykel, men gik med bare fødder. ”
****
anmeldelse af Sceneblog
“De fire skuespillere skifter tøj og karakterer lige foran os, men alligevel er det som om de pludselig dukker op, eller altid har været der.”
****
anmeldelse af Michael Søby/CPHCulture
“Marina Bouras kan kunsten at nå ned til den dybe smerte, og hendes stærke dramatiske udtryk behøver ingen tunge for at tale.”
****
anmeldelse af Michael Søby/ CPHculture
“Thomas Mørk og Jesper Asholt er hver på sin måde fremragende i de to hovedroller, og især Thomas Mørk får inden pausen mulighed for at tegne et rystende portræt af en mand, der er stor i slaget, men hvis hyggedrikkeri demaskeres for vore øjne. Jesper Asholt er rørende som hans godmodige ven, der først efter pausen har fået kigget så dybt i flaskerne, at helbredet har taget skade. Asholts skildring af denne deroute er direkte skræmmende.”
*****
anmeldelse af Morten Hede
“Forestillingen skal ses. Sjældent er alkoholisme blevet formuleret så klart og følsomt og dog morsomt, som her. Og forestillingens åbne slutning er, som det er for alle med alkoholmisbrug inde på livet, uafklaret. Klarer man den, eller falder man i igen? Det er i sig selv en lille genialitet.”
****
anmeldelse af Lea Hjort Thalund/ Ungt teaterblod
“Instruktør Joy-Maria Frederiksen har skabt en forestilling, som balancerer perfekt imellem komedie og tragedie.”
Læs hele anmeldelsen her
*****
Anmeldelse af Ditte Simone Jelsbak-Rasmussen /Scenekanten
“Forestillingen er først og fremmest en musikalsk tour de force med dygtige unge skuespillere, der leverer en perlerække af flotte præstationer. ”
****
anmeldelse af Michael Søby/ CphCulture
“Scenografien forekom på een gang enkel og imponerende, og den klassiske instrumentering af de ganske iørefaldende sange bekræftede det høje musikalske niveau, som trioen Christian Berg, Josef Aarskov & Mikkel Gomard var ansvarlig for.”
anmeldelse af Steen Blendstrup / POV. International
“På scenen skabes der en myldrende fantasiverden. Der er store følelser og subtil humor – begge dele leveres både i dialog og formfuldendte musicalsange. ”
anmeldelse af Anne Middelboe Christensen/Information
“Skuespillerne i denne Jytte-forestilling optræder som et forrygende ensemble. Fem vidt forskellige komisk begavede skuespillere: Charmerende, uforfængelige og musikalske.
*****
anmeldelse af Ulla Strømberg/Kulturkupeen
“Underholdende samfundssatire, der er lige til at græde over, men så ler vi bare af ren flovhed og undselighed.”
****
anmeldelse af Carina Blangsbøll/Scenekanten
“Det er lidt ligesom revy, men så alligevel ikke helt. Der bliver grint højt i salen, for tit er det de taler om sjovt og genkendeligt.”
****
anmeldelse af Emil Amby/iScene
“Mette Horns Damen med de blå tænder er i centrum fra start til slut. Med en perfekt blanding af uforskammethed og humor rammer hun plet scene efter scene.”
Anmeldelse af Steen Blendstrup/POV International
“Hvad Damen med de blå tænder angår, må jeg sige, at jeg kom med høje forventninger, men jeg fik meget mere.”
*****
anmeldelse af Anne Liisberg/ Scene
“Man skulle nok have været der – sitrende skøn og smertefuld adaption”
****
anmeldelse af Sceneblog
“MAN SKULLE NOK HAVE VÆRET DER er den vildeste og bittersøde fortælling fra det virkelige liv, hvor land møder by, fattig møder rig, og velgørende tanker og selvforståelse møder virkeligheden i en herskabslejlighed i Kristianiagade.”
anmeldelse af Steen Blendstrup / POV international
I frit forfald er et troldspejl. Det garanterer en forrygende morsom aften. Men bestemt med plads til eftertanke.