Anmeldelser af Folketeatrets : Mød mig på Cassiopeia

Anmeldelse af GregersDH

“GLIMRENDE casting. Og alt i alt en både nådesløs og fræk aflevering af en klassiker, der huserer i vores musikalske alfabet med gylden status.”

INGEN efterlades i tvivl om, at denne vittigheds-kogende udgave af ’Mød mig på Cassiopeia’ vil blive godtaget for sin ustyrlige, meget danske humor, når den skal turnere landet rundt i foråret. Den foregår i en enkel, sammenklappelig dekoration af Marie i Dali. Musikalsk er den næsten reduceret til pianist-akkompagnement fra Jens Krøyer, anbragt på sidelinjen som var han mest repetitøren til de kaotiske prøver på den forestilling, komponisten og alle andre maser med for at få færdig. ’Cassiopeia’ er besat med spillere, der rammer deres figurer håndfast og sikkert i hovedrollerne, forbløffende og meget vittigt i biroller, der i øjeblikke nærmest forvandles til hovedroller, Lone Hertz på grund af hendes slebne og elegante, erotiske uforskammethed, Kristian Holm Joensen som teaterregissøren, der formår at gøre en hvilken som helst opgave til et klovnenummer.”GLIMRENDE casting. Og alt i alt en både nådesløs og fræk aflevering af en klassiker, der huserer i vores musikalske alfabet med gylden status.

Læs hele anmeldelsen her

Anmeldelse af Ulla Strømberg/Kulturkupeen

“Der er nok at glæde sig over – det hele fungerer flot – og manuskriptet får den gamle film med alle dens location-skift til at køre.”

Læs hele anmeldelsen her

Anmeldelse af Steen Blendstrup – POV International

“At overføre en klassiker – en ”gammel dansk film” – til scenen er en balancegang mellem respekt for værket og den nostalgi, som omgærder det, og en fornyelse, der begrunder, at der overhovedet skal laves en ny version. Men hvor filmen Mød mig på Cassiopeia hænger fast i en syngespilstradition og med rette omtales som en oprette-film, går Folketeatret all-in og laver en musical. Og slipper godt fra det.”

Læs hele anmeldelsen her