Midt om Natten

*****
anmeldelse af Jesper Jensen – Aarhus Update.

“Musicalen, Midt om natten, er en af den type, man bør opleve. Ingen tvivl om det. Kim Larsen og Gasolin-sangene kan vi udenad, og de gør en glad i låget. Midt om natten har en herlig og ligefrem energi, og kommer godt fra land. Skuespillerne er sammenspillet, og det ses tydeligt. Når man leger med arvesølvet, som Midt om natten må siges at være, så er der en risiko for, at man får nogle slag over fingrene. Men det sker ikke her. Tværtimod. Holdet slipper afsted med en stående applaus.”

Læs hele anmeldelsen her

 


****
af Anna Cæcilie Sørensen – Scenekanten

“Jeg bliver automatisk revet med i sangenes storslåethed. Alle synger pokkers godt, og bandet er rødglødende varmt.”

Læs hele anmeldelsen her

 


Læs anmeldelsen fra Ungt teaterblod her

 

Così fan Tutte

****

anmeldelse af Christian Skovgaard Hansen – Ungt Teatarblod

“Det hele foregår i Tobias Hoheisels camera obscura-scenografi. Et camera obscura er en lukket, mørk, lystæt kasse, hvori lysstråler fra genstande udenfor, der falder gennem et hul i den ene side, danner et omvendt og formindsket billede på den modstående side. Idéen er egentlig god nok i forhold til handlingen, hvor det hele netop vendes på hovedet, og der tegnes et identisk, men alligevel anderledes billede af situationen.”

Læs hele anmeldelsen her

 


 

****
Anmeldelse af Ulla Strømberg – Kulturkupeen.

“Nydelig og gedigen Mozart-opera, men ikke til at prale af.”

 

Læs hele anmeldelsen her

Bilisten

*****

Af Anna Cæcilie Sørensen – Scenekanten
“Hvorfor går vi i teatret? Er det fordi vi skal? Eller er det fordi, vi har lyst? Er det fordi vi ikke ved, hvad vi ellers skal lave?

Teaterforestillinger som ‘Bilisten’ er i hvert fald en af grundene til, at jeg slet ikke kan lade være. Sådan en forestilling er en af grundene til, at flere mennesker burde gå i teatret. Frank Thiels skuespilspræstation er en af grundene til, at vi ville gå i teatret flere gange om ugen. ‘Bilisten’ taler til os. Han er os og vi er ham. Han er statist i vores liv og vi i hans. Det er underligt betryggende.”

Læs hele anmeldelsen her

 


****
anmeldelse af Morten Hede , aarhus update.

““Bilisten” er en monolog med Frank Thiel som ene mand på podiet. Han udøver i denne forestilling et fysisk skuespil i en grad, som denne anmelder ikke har oplevet hos ham før på Mungo Park Kolding. Det klæder ham gevaldigt!”

Læs hele anmeldelsen her

 

Adressaten Ubekendt

******

Anmeldelse af Gregers DH

“SKARPT som en ragekniv. Sådan er det stykke. Og sådan bliver det opført. Det er, så hugget fra kniven skærer gennem sind og sjæl. Kun to medvirkende på scenen: Søren Sætter-Lassen og Lars Mikkelsen. Jøden Max og ikke-jøden Martin.”

Læs hele anmeldelsen her

∗ ∗ ∗ ∗ ∗ ∗

Anmeldelse af Ulla Strømberg/kulturkupeen

“Stjernespil på Det Kongelige Teater. Søren Sætter-Lassen og Lars Mikkelsen kæmper i bogstavelig forstand over for hinanden i begavet og uhyggeligt brevdrama fra de tidligere 1930-ere. Men det er ikke blot oplæsning af en brevveksling. Instruktøren Thomas Bendixen har skabt et interessant fysisk spil, hvor både stemmer og kroppe er gennemkoreograferede, og de to skuespillere honorerer kravene med eminent spil.2

Læs hele anmeldelsen her

 

Anmeldelse af Morten Buckhøj

“For i skikkelse af Søren Sætter-Lassen og Lars Mikkelsen rammer Max og Martin os dybt i hjertet. De spiller rystende godt. Her er ingen dialog på ord, men deres kropssprog, ansigtsudtryk, deres fortvivlelse, afmagt og sorg i reaktionerne på brevene, er stor, stor skuespilkunst. Skarpt, intenst og dybt fængslende. Thomas Bendixen har instrueret med den allerfineste fornemmelse for de små detaljer og de mindste nuancer. Og Jonas Flys vidunderlige scenografi med brevene og ind i mellem 30’ernes kunstværker som videoprojektioner på bagvæggen fuldender helhedsindtrykket.”

Læs hele anmeldelsen her

Stå Fast

anmeldelse af Linea Christensen /Magasinet KBH

 

“Kamilla Wargo Brekling har lavet en komedie, hvor både udlægningen af de absurde sider af vores hyper-kommunikative optimeringssamfund og en tvistet præsentation af Brinkmanns modtendenser fremstår kvik, rammende og sjov. Det er da også latter snarere end eftertænksomhed, der gives anledning til hos beskueren. Der bliver grinet højt og meget, og især Karen-Lise Mynster viser et genialt, komisk talent som blandt andet kagefornægter, hund og naturelsker.  ”

 

Læs hele anmeldelsen her

 

Læs anmeldelsen fra Iscene her

 

Læs Kulturkupeens anmeldelse her

Scener fra et ægteskab

Anmeldelse af Sofie Riis Engdahl / Ungt teaterblod

 

Scener fra et ægteskab er et utroligt rørende og vedkommende drama. Jeg er 17 år og min ledsager 78 år, og alligevel følte vi begge, at stykket kom tæt på os. Halvdelen af alle ægteskaber går i stykker, og stykket satte virkelig tanker i gang om, hvor store konsekvenser det har at gå fra hinanden, og hvordan der stadig sidder følelser i klemme. Mange unge på min egen alder er vokset op i skilsmissehjem – og dette stykke kan også for dem bringe ting i perspektiv.”

 

Læs hele anmeldelsen her

 Læs Den4vægs anmeldelse her